طراحی داخلی ساختمان اداری با رویکرد ایجاد محیطی دوستانه

طراحی دفتر کار شرکت حمل و نقل 0219 GHTK واقع در ویتنام توسط گروه معماران iplus طراحی و به اجرا رسیده است. هدف اصلی تیم معماران در طراحی این پروژه سرعت ، انعطاف پذیری و ایجاد محیطی دوستانه در فضای اداری بوده است. این ساختمان اداری در زمینی به مساحت 4675 متر مربع در 11 طبقه ساخته شده است. فضا های این دفتر کار شامل : لابی ، اداری و فضایی چند منظوره به مساحت 670 متر مربع می باشد. رنگ هویت برند تجاری این شرکت حمل و نقل سبز تیره است که همین رنگ در طراحی داخلی این ساختمان اداری به کار رفته است. جهت قرارگیری ساختمان به سمت شمال شرقی با سه جهت باز می باشد.

مشخصات کلی پروژه :

  • معمار : گروه معماران iplus
  • مکان پروژه : ویتنام
  • مساحت پروژه : 670 متر مربع
  • مساحت کل پروژه : 4675 متر مربع
  • سال ساخت : 2019

طراحی داخلی دفتر کار شرکت حمل و نقل

درخت های کوچک بامبو نخستین رویکرد در طراحی فضای چند منظوره این ساختمان اداری مستقل محسوب می شود که به منظور فیلتر نور قوی خورشید به فضا در دو طرف لابی استفاده شده است. سبزی چوب بامبو به طور طبیعی صلح آمیز و ایده ایی برای ایجاد آرامش و ایجاد کنتراست با فضای بیرونی و شلوغ شهر به شمار می رود. هم چنین بتن جلا داده شده به علت دارا بودن سطح خشن و رنگ خاکستری موجب ایجاد تم آرامش بخش برای کفپوش شده است. چندین دهه است که به جای کفپوش های سیمانی ، از مصالح سرامیکی استفاده می شود. به بنابراین در گذشته که بیشتر از بتن به عنوان کفپوش استفاده می شده است مجددا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تیم معماران در این ساختمان اداری در کنار درختان سبز گرمسیری ، با وارد کردن زمینه ایی از هویت محلی باعث ایجاد حسی نوستالژیک و ارتباط غیر مستقیم در کاربران شده اند.

طراحی داخلی دفتر کار شرکت حمل و نقل

به هنگام طلوع و غروب خورشید ، روی زمین سایه موج دار مشاهده می شود. فضای بزرگ به وسباه گنبد و آرک های مختلف به حوزه های کوچک تر تقسیم شده اند. تیم معماران با الهام و استفاده از ساختار لوله ایی بامبو ، از یک طرف تمرکز کلی در حوزه خاص را کاهش داده و از سمتی نیز جزئیات، حیطه بندی و هماهنگی را در فضا افزایش داده اند. استفاده از نور ساده سفید در بخش لابی به منظور اطمینان از سازگاری با مفهوم طبیعی صورت گرفته است. و طراحی تعدادی از سازه های نامنظم به طور خاص برای لابی مانند صندلی ها ، سقف و گلدان های درختی به منظور متعادل کردن فضا در برابر اثرات استاتیک ناشی از کف خاکستری و گنبدهای بزرگ انجام شده است.

طراحی داخلی دفتر کار شرکت حمل و نقل

خطوط در حال حرکت ، رنگ چوب طبیعی از بلوط و چوب خیزران یا بامبو ، اثری محو کننده دارد که از درب های جانبی به سمت ورودی و مرکز فضا امتداد یافته است. هم چنین پله های مس خالص حوزه ایی را شکل داده اند که به عنوان کانون توجه فضا در دید کاربران مورد توجه قرار می گیرد و یکی از شاخص های طراحی داخلی این ساختمان اداری محسوب می شوند.


حتما ببینید : طراحی فروشگاه کتاب با الهام از کوه های بزرگ چین


سایر تصاویر پروژه طراحی داخلی دفتر کار شرکت حمل و نقل در ویتنام

طراحی داخلی دفتر کار شرکت حمل و نقل

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

طراحی داخلی ساختمان اداری

فضای اداری چندمنظوره

فضای اداری چندمنظوره

فضای اداری چندمنظوره

فضای اداری چندمنظوره

فضای اداری چندمنظوره

فضای اداری چندمنظوره

منبع : archdaily.

ترجمه : از تحریریه معمارآپ