طراحی داخلی پنت هاوس دوبلکس

پنت هاوس دوبلکس 1102 واقع در یکی از لاکچری ترین مجتمع های شهر احمد آباد هند می باشد که توسط گروه معماری “Apical Reform” طراحی و اجرا شده است. این پنت هاوس با طراحی مدرن خود طبقات 11 و 12 این ساختمان را به یک دیگر متصل کرده است.

مشخصات کلی پروژه :

  • معمار : گروه معماری Apical Reform
  • مکان پروژه : احمد آباد، هند
  • مساحت پروژه : 5000 فوت مربع
  • عکاس پروژه : Apical Reform
  • سال ساخت : 2014

پنت هاوس دوبلکس

تیم معماران برای فضای داخلی این پنت هاوس دکوراسیون داخلی، کف پوش، سقف و راه پله را با استفاده از متریال های با کیفیت و لوکس طراحی کرده اند. معماران راه پله این ساختمان را به شیوه ایی خلاقانه و به سبک انتزاعی طراحی نموده اند که یکی از عرصه های مهم این پروژه محسوب می شود. این راه پله انتزاعی به ساده ترین شکل ممکن دو طبقه را به یک دیگر متصل کرده است.

کارفرمای این پروژه از معماران خواستار طراحی یک آپارتمان استاندارد و معمولی بود ولی معماران Apical Reform با طراحی یک فضای شاد، لوکس و گسترده و اتصال دو طبقه به یک دیگر ، موجب ارتقا پتانسیل مجموعه و کیفیت زندگی در این خانه شده اند.

این پنت هاوس دوبلکس بیشتر از سطوح گسسته و پیوسته برخودار می باشد، که ترکیبی از رنگ خاکستری و سفید می باشند. طراحی دکوراسیون داخلی این پنت هاوس با الگو های طراحی سقف و دیوار هارمونی دارد که موجب ایجاد نظم در خانه شده است. نورپردازی سقف ودیوار در اتاق ها، ناهار خوری، پذیرایی و راهروها از الگو های متفاوتی برخودار می باشند که برای برجسته کردن آثار هنری و مسیر های ارتباطی بین دو طبقه تعبیه شده اند.

این پنت هاوس از یک راه پله دراماتیک برخودار می باشد که به شکل خلاقانه طراحی شده است و به یکی از نقاط برجسته ساختمان تبدیل شده است. هدف از این ترکیب به دو علت زیر بوده است:

  1. به منظور کاهش مصرف متریال، از یک شیوه خلاقانه به جای استفاده از پله با مصالح بنایی، و پر کردن فضا استفاده شده است.
  2. معماران با کانسپت انتزاعی راه پله را طراحی نموده اند تا یک ترکیب هنری را خلق نمایند و عملکرد فضا را نیز افزایش دهند.

حتما ببینید : 30 اتاق خواب آبی رنگ که آرامش و آسودگی را به فضای خواب شما می بخشند


سایر تصاویر پروژه طراحی داخلی پنت هاوس دوبلکس

پنت هاوس دوبلکس

پنت هاوس دوبلکس

طراحی پنت هاوس دوبلکس

منبع : archdaily

ترجمه : از تحریریه معمارآپ